Nieuwe EU Richtlijn moet ideeën en concepten beschermen

Nieuwe EU Richtlijn moet ideeën en concepten beschermen

Hoe bescherm je als ondernemer een idee, een concept, een productiemethode? Hoe bescherm je bedrijfsgeheimen die je niet publiek wil maken? Hoe bescherm je je knowhow, je klantenlijsten, researchgegevens?

Evenementen belangrijk in marketingmix

Evenementen belangrijk in marketingmix

99% van de opdrachtgevers verwacht dat de budgetten voor evenementen de komende 6 maanden zullen stijgen of op zijn minst gelijk blijven. Er worden bovendien meer evenementen georganiseerd.

Vlucht ernstig vertraagd? Weet dat je recht hebt op een schadevergoeding

Vlucht ernstig vertraagd? Weet dat je recht hebt op een schadevergoeding

Iedere organisator van teambuildings, bedrijfsevents, congressen of beurzen in het buitenland of met deelnemers vanuit het buitenland, weet hoe vervelend het kan zijn als een vlucht ernstige vertragingen oploopt.

Factsheet werkkostenregeling (WKR)

Factsheet werkkostenregeling (WKR)

Er blijft heel wat onduideijkheid in de eventsector over de Nederlandse werkkostenregeling (WKR). Daarom heeft branchevereniging IDEA alle feiten nog eens glashelder op een rij gezet in een handige Factsheet.

Geen auteursrechtelijke bescherming voor een pitch

Geen auteursrechtelijke bescherming voor een pitch

Een pitch niet winnen en je voorstellen enkele weken later toch zien opduiken in de campagne of het evenement van de klant in kwestie, het blijft een bron van geregelde frustratie in de reclame- en eventwereld.

Cateraars aansprakelijk voor allergische reacties

Cateraars aansprakelijk voor allergische reacties

Cateraars die eind dit jaar de nieuwe Nederlandse allergenenwet links laten liggen, zijn aansprakelijk voor allergische reacties of letsel van gasten. Daar wijst Stichting Horeca Onderwijs op.

Lenteschoonmaak voor je database: hoe vul je ontbrekende opt-ins juridisch correct aan?

Lenteschoonmaak voor je database: hoe vul je ontbrekende opt-ins juridisch correct aan?

Elk bedrijf of evenement dat aan direct marketing doet, bouwt in de loop van de jaren een ruime database op. Spijtig genoeg zitten in de meeste databases heel wat contactgegevens waarvoor geen expliciete opt-in is gekregen.