Hoe je eerste chatbot creëren voor je eventwebsite

Hoe je eerste chatbot creëren voor je eventwebsite

Je ziet ze overal op eventwebsites: de chatvensters. Ze zetten je aan om je vraag in te typen en een conversatie te starten. Het antwoord dat je krijgt, is geen antwoord van een echte mens, maar van een algoritme.


Volgens HubSpot is "een bot niet meer dan een computerprogramma dat bepaalde taken automatiseert die typisch zijn in het chatgesprek met een gebruiker. De meest geavanceerde bots zijn versterkt met artificiële intelligentie om complexe vragen te begrijpen, gepersonaliseerde antwoorden te geven en de interacties te verbeteren doorheen de tijd. Deze technologie staat nog in zijn kinderschoenen. De meeste bots volgen een reeks regels geprogrammeerd door een mens via een bot-bouwplatform."


Klinkt wat ingewikkeld, niet? Geen stress, dankzij verschillende marketing en sales software programma’s is een chatbot opzetten niet zo moeilijk. “Cool”, horen we je al zeggen, “maar waarom zou ik dit nodig hebben op mijn website?” Dat is een goeie vraag!


Ari Echt-Wilson, Experiment Strategy Marketing Manager bij HubSpot zegt er dit over: “mensen zijn meer en meer geïnteresseerd om persoonlijk te communiceren met merken. Chatbots kunnen daarbij helpen. Bezoekers op je website vinden gemakkelijker wat ze ...

Gratis verder lezen, dat kan!

Dit artikel is exclusief voor onze abonnees. Je las slechts een deel van het artikel. Abonneer je nu helemaal gratis om verder te lezen.

  • Een account is helemaal gratis
  • Je krijgt toegang tot exclusieve content
  • Je ontvangt onze tips, nieuws, ... in je mailbox

Lees ook

Advertenties

In de kijker

Nieuwsbrief

Nieuws

EVENTPLANNER - Kevin Van der Straeten Bestel nu!

Vacatures