Column: Vergeet alles wat je weet over organiseren



Column: Vergeet alles wat je weet over organiserencolumn


Jouw potentiële bezoeker ontvangt een generieke e-mailuitnodiging voor een aankomend event, gaat de velden af van het standaard inschrijfformulier en noteert een eigen geschreven reminder in de agenda. Op de dag van het event sluit hij achteraan in de rij met zijn geprinte bevestiging en ontvangt een eenzijdige badge aan een gesponsorde lanyard. Hij duikt tussen het publiek en negeert de evaluatie die hij de dag na het event in zijn mailbox ontvangt.

 

Als eventmanager of eventorganisatie grijp je vaak op de automatische piloot naar een voorgeprogrammeerd draaiboek en een algemene checklist. Als iets vorig jaar heeft gewerkt, dan werkt dat nu toch ook prima? Een invuloefening die nog het meeste weg heeft van het klassieke Boter, kaas en eieren spel. Waar voorheen een kruisje stond, noteren we nu een rondje.

 

De waarom-fase ontrafeld

Een andere klassieker is de uitspraak Thinking outside of the box, niet verwarren met het voorverpakte Out of the box. Vergeet alles wat standaard is stel jezelf de welbekende W-vragen. Waarom organiseren we dit event, voor wie en wat willen we dat de bezoeker meeneemt aan kennis en inspiratie na het event? Je behoudt de volledige controle en kunt bezoekers als Sims-personages bewegen tot een aankoop of andere CTA. Onconventionele organisatie methodes of middelen zorgen voor nieuwsgierigheid, alertheid en verhogen de belevingsfactor. Hieronder enkele tips:

Omdat je bezoeker het waard is

Jouw prospect kijkt op van de gepersonaliseerde e-mailuitnodiging die hij rond het middaguur ontvangt, laadt zijn LinkedIn gegevens in het inschrijfformulier die alleen nog een laatste check behoeft en plaatst met één druk op de knop de bevestiging in zijn digitale agenda. De VIP access zorgt ervoor dat hij direct door kan lopen naar de registratiebalie waar hij zijn slimme armband ontvangt. De gedownloade app zorgt ervoor dat hij op tijd bij de lezingen van zijn keuze is die hij meteen beoordeeld. Het Boter, kaas en eieren spel heeft 764 bordposities. Een creatief brein zorgt voor ongelimiteerde mogelijkheden.

08-08-2016

Comments

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan

Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

 



Lees ook

GDPR en het verantwoordelijkheidsprincipeGDPR en het verantwoordelijkheidsprincipe
Beste eventbedrijven 2017 volgens... jullieBeste eventbedrijven 2017 volgens... jullie
Toekomst van sociale media op evenementenToekomst van sociale media op evenementen
Advertenties

In de kijker

KPN Event

KPN Event

Case: Betrouwbare communicatie tijdens Vierdaagse Nijmegen

Nieuwsbrief


Ontdek de nieuwsbrief

Nieuws

EVENTPLANNER - Kevin Van der StraetenBestel nu!

Weer

  • Vandaag
  • Morgen
  • Saturday
Meer weer

Vacatures

  1. 16-11Onthaalmedewerker
    Inkart nv
    Antwerpen
  2. 14-11Sales/accountmanager
    Breepark
    Noord-Brabant
  3. 10-11(On)gewoon creatieve grafische vormgever
    JADA events
    Antwerpen