Hoe stuur ik mijn persberichten naar de redactie? Worden ze gratis geplaatst?

De snelste manier om jouw nieuws via eventplanner.nl te delen, is via een post op je bedrijfspagina. Het plaatsen van posts is helemaal gratis voor eventbedrijven met een professionele vermelding. De boeiendste posts verschijnen op onze homepage én in de newsfeed van onze gebruikers. Onze redactie monitort bovendien de posts die op ons platform passeren en neemt regelmatig posts op in de artikels die we publiceren.


Wil je daarnaast ook een persbericht sturen? Dat kan naar redactie@eventplanner.nl



Selectie

Dagelijks komen op onze redactie tientallen persberichten binnen. En ja, daarvan publiceren we elke week verschillende berichten in onze media. Jammer genoeg kunnen we ze niet allemaal meenemen en moeten dus (harde) keuzes maken. Hoe onze redactie bepaalt of we jouw persbericht wel of niet redactioneel opnemen, leggen we graag uit! 

 

Wil je scoren met je persbericht? Dan moet je persbericht in de eerste plaats opvallen en voldoende nieuwswaarde hebben. Concreet wil dat zeggen dat we absolute voorrang geven aan berichten met duidelijke kennis en tips voor onze doelgroep (opdrachtgevers en organisatoren van bedrijfsevenementen). Bijvoorbeeld de resultaten van marktonderzoeken, inzichten van een expert, tips & tricks, ... Berichten met een puur commerciële insteek, kiezen we dus niet (dat is adverteren). Naast de inhoud is ook de concurrentie die je op dat moment hebt van andere berichten, bepalend voor de al dan niet gratis opname van jouw persbericht.

 


Gegarandeerde opname als advertorial

Persberichten met als doel je nieuwe product of bedrijf voor te stellen, een mooie realisatie of case onder de aandacht te brengen, een nieuwe website te lanceren, ... worden sowieso enkel als advertorial of publireportage geplaatst. We begrijpen dat het belangrijk is voor jou om deze berichten bij onze 125.000 maandelijkse bezoekers te krijgen. Daarom reserveren we een beperkt aantal plaatsen voor advertorials. 

 

Samen zoeken we een geschikte insteek om jouw verhaal aantrekkelijk en relevant naar onze lezers te brengen. We vragen voor een dergelijke gegarandeerde opname een bijdrage van € 279 in de redactionele kosten. Dat is een beperkt budget, als je rekent dat je, als je je persbericht door een goede copywriter laat schrijven, een stuk meer kwijt bent. Een post plaatsen op je bedrijfspagina is een gratis alternatief voor dit soort berichten (als je een uitgebreide bedrijfspagina hebt).

 


Waarom zijn we strenger dan andere media?

Het klopt dat we in de selectie van persberichten iets strenger zijn dan sommige andere media. Dat is een bewuste en logische keuze als je onze doelgroep (opdrachtgevers en organisatoren) in het achterhoofd houdt. Onze lezers zitten niet te wachten op nieuwsbrieven met alleen productaankondigingen en advertenties. Door het aantal advertorials te beperken, zorgen we voor een goed redactioneel evenwicht. Zo blijven we rekenen op een indrukwekkend aantal abonnees én kunnen we de impact van de advertorials bewaken.

 

Daar staat tegenover dat we, in verhouding tot het enorme bereik dat we in 20 jaar tijd hebben opgebouwd, opvallend scherpe advertentietarieven aan onze adverteerders voorleggen. Dat kunnen we omdat wij onze redactionele werking niet doorrekenen aan al onze adverteerders, maar enkel aan die bedrijven die er gebruik van maken. Op lange termijn is dat naar onze mening het eerlijkste.