Nieuwe tickettrend: hoogtechnologische slimme bandjes

Nieuwe tickettrend: hoogtechnologische slimme bandjes

Na het dancefestival zelf zijn nu ook de polsbandjes van Tomorrowland wereldnieuws. In zijn blog 'Apparently this matters' op de CNN-website werpt Jarrett Bellini elke week zijn licht over trending topics op sociale media.

 

"Tomorrowland is al leuk voor u er arriveert", schrijft Bellini. De toegangsbandjes worden voor de start van het festival aan huis geleverd in een 'schatkist', met bijgeleverde sleutel. Een online instructievideo toont hoe je 'jouw geluk ontgrendelt'. In de doos vindt je jouw polsbandje, dat je online kan activeren met een persoonlijke code.

 

Daarna koppel je het aan jouw Facebookaccount, en "is jouw armbandje gewapend om vrienden te maken in een oogwenk. In mijn tijd hadden we hier goedkope bourbon en oude oorlogsverhalen voor. Op een of andere manier ben ik net 72 geworden."

 

Op Tomorrowland, gaat Bellini verder, dien je enkel naast je nieuwe vriend te gaan staan en tegelijk op het hartje te duwen. De dag nadien ontvangt je een e-mail met alle contactgegevens van je nieuwe vriend. "Er is veel veranderd sinds ik in 2003 met talloze e-mailadressen thuiskwam na een trektocht door Europa. In die tijd was het veel makkelijker om te doen alsof je contact zou houden." 

 

Toegangsticket

Tegelijk is het bandje uw toegangsticket tot het festival. "Er is geen papier", schrijft hij. "En dat is zowat de nieuwe trend in de ticketverkoop: hoogtechnologische slimme bandjes."

 

Tomorrowland is niet het enige festival dat daarmee uitpakt. Volgens Bellini gaat Lollapalooza in Chicago dit jaar nog een stapje verder en wordt het festival volledig 'cashloos'. Met uw toegangsticket/polsbandje kan u daar dankzij identificatie via radiofrequenties ook uw drank en snacks betalen. De bandjes zijn gelinkt aan uw kredietkaart. "Wat zou er, na een overdaad aan bier, kunnen misgaan?"

 

Magische licht show

Een complete verrassing was het voor de nietsvermoedende massa die zich verzameldevoor het hoofdpodium, waar Dimitri Vegas & Like Mike aan hun set wilden beginnen, toen plots de zo'n 60 000 polsen oplichtten door verscholen groene lampjes in de bandjes. Het publiek sprak van een betoverend moment. "Dat was inderdaad niet aangekondigd", zegt Debby Willemsen, woordvoerster van het festival. "Een bewuste keuze, want de verrassing was compleet."

 

Bron: HLN 24/7 via License2Publish

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Hoe een kampvuur-gesprek organiseren?

Hoe een kampvuur-gesprek organiseren?

Oprichter cateringbedrijf Bevers & Bevers overleden

Oprichter cateringbedrijf Bevers & Bevers overleden

De Belgen zijn trots op hun evenementen, maar geraken er moeilijk

De Belgen zijn trots op hun evenementen, maar geraken er moeilijk

Advertenties