Toekomst van sociale media op evenementen



Toekomst van sociale media op evenementen

Sociale media zijn alomtegenwoordig. Ze connecteren mensen op een niet eerder geziene manier. En juist dat sociale karakter kan een meerwaarde bieden voor, tijdens en na jouw evenement.

 

Waar we vroeger sociale media vooral gebruikten om het contact met onze kennissen, vrienden en familie te verstevigen, blijkt nu ook het belang van sociale media voor een bedrijf om de band met zijn relaties te bestendigen. New Balls Please zet de voordelen voor je op een rij.

 

 

Wat zijn de voordelen?

  • Vòòr een evenement
    Precommunicatie op sociale media staat je toe om de interactie met de attendees hoog te houden. Snel en doeltreffend vragen beantwoorden, regelmatig teasen met weetjes, kortom de service naar je doelpubliek hoog houden bestendigt het gevoel van persoonlijk contact en verhoogt de persoonlijke band van je doelpubliek met jouw merk.

    Daarnaast maken sociale media zichtbaar wat eerst onzichtbaar was. Wie volgt wie? Wat vinden mensen leuk? In wat zijn ze geïnteresseerd? Door je evenement aan te kondigen op Facebook slaag je erin om een beter beeld te krijgen van zij die zullen aanwezig zijn.
     
  • Tijdens een evenement
    Nu we allen mobiel gaan, is het belangrijk om ook tijdens je evenement te kiezen voor een doeltreffend mobiel kanaal, dat niet enkel snel is, maar ook weinig input verwacht van de eindgebruiker. Volgens die trend kan het gebruik van Facebook Messenger heel handig zijn. Immers: bereik je klant waar hij zich al bevindt.

    Omdat Messenger sowieso al een gebruiksvriendelijk kanaal is om af te spreken met vrienden, kennissen of collega’s, kan je als bedrijf dan maar direct gebruik maken hiervan en je gast voor, tijdens of na het evenement voorzien van belangrijke updates. Zorg ervoor dat de informatie zo toegankelijk mogelijk is en geen extra inspanningen vraagt van de bezoeker. Op een evenement is hij immers met heel andere zaken bezig. Kijk hoe je jouw informatie verrassend en rijk kan verpakken.

    De mogelijkheid om nu ook bots te integreren binnen Messenger biedt trouwens nog meer mogelijkheden om op een gemakkelijke manier interactie met de bezoeker te creëren.

    Daarnaast is het gebruik van video's een must. We zien het steeds vaker: stories en 'live gaan' worden alsmaar belangrijker om het doelpubliek te bereiken. On the spot communiceren draagt het 'live experience'-gehalte over op zij die niet aanwezig zijn, maar wel nieuwsgierig zijn naar wat je doet. Verpak je boodschap daarom in videomateriaal en breng zo je evenement nog meer tot leven. Het zal de naamsbekendheid van je bedrijf en de affiniteit met je merk enkel ten goede komen.
     
  • Na een evenement
    Onderzoek aan de hand van social media geeft je eveneens een inkijk in het gedrag van je bezoekers, wat je beter kan voorbereiden op een gelijkaardig evenement in de toekomst.

    Om de online relatie met je doelpubliek te verstevigen, besteed je ook na het evenement aandacht aan de reacties die bezoekers plaatsen op de verschillende kanalen. Omhels alle lovende commentaren en bedank de bezoekers die de reactie plaatsten. In het geval van een minder positieve boodschap kun je een gesprek aangaan met de persoon in kwestie en in je antwoord alsnog het negatieve commentaar ombuigen tot iets positiefs.

 

Sociale media in de toekomst

Het gamma aan sociale media is breed. De keuze voor welke content je op welk kanaal plaatst is daarbij uiterst belangrijk. Een analyse van welke groepen zich op welke kanalen bevinden is al een eerste stap in de richting van gericht en doeltreffend communiceren.

 

Toch mogen we niet vergeten dat sociale media in de eerste plaats zijn ontstaan om mensen te connecteren. Het doelpubliek dagelijks bestoken met getargete informatie op allerlei mogelijke manieren is daarom niet de beste weg. Bedenk steeds hoe jouw informatie een meerwaarde kan zijn voor je klanten, bezoekers van je evenement, prospecten, ...

 

Heb je voor je volgende evenement nood aan en socialmediaplan op maat van jouw bedrijf? Contacteer dan New balls Please voor advies en ondersteuning.


www.newballsplease.be

advertorial16-11-2017

Comments

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan

Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

 



Lees ook

Wat als je evenement uit elkaar valt?Wat als je evenement uit elkaar valt?
Hoe omzet halen uit je volgende evenement?Hoe omzet halen uit je volgende evenement?
5 gevaarlijke mythes over eventprofessionals5 gevaarlijke mythes over eventprofessionals
Advertenties

In de kijker

LEDskin®

LEDskin®

Maak van je beursstand een echte hotspot.

Nieuwsbrief


Ontdek de nieuwsbrief

Nieuws

EVENTPLANNER - Kevin Van der StraetenBestel nu!

Weer

  • Vandaag
  • Morgen
  • Saturday
Meer weer

Vacatures

  1. 13-12International Sales Manager
    MTD Nederland bv
    Noord-Brabant
  2. 11-12Business Development Manager België
    Via Futura bvba
    Antwerpen
  3. 11-12Business Development Manager Nederland
    Via Futura bvba
    Utrecht