4 ingrediënten voor een geslaagd 'guerilla marketing' event



4 ingrediënten voor een geslaagd 'guerilla marketing' event

Merken en organisaties gebruiken steeds vaker guerilla marketing events om hun producten en diensten in de kijker te zetten. Wat zijn nu de ingrediënten van een geslaagd guerilla marketing evenement? 

 

Met een guerilla marketing event haal je met een beperkt budget een groot resultaat. Door interactie met het publiek en het verrassende karakter van je event, lok je belangstelling van klanten en in het beste geval ook van media uit. Hoe pak je dat nu aan, zo'n guerilla event? 

 

 

1. Creativiteit op kop 

De grootste uitdaging is misschien wel een geslaagd guerilla marketing event bedenken. Leuk, origineel, interactief en een tikkeltje uitdagend, dat is de opdracht. Je moet dus al heel creatief uit de hoek komen om veel aandacht te trekken en positief op te vallen. Daarvoor moet je soms durven flirten met de grenzen van het toelaatbare. Ga je erover, dan riskeer je negatieve belangstelling. 

 

 

2. Klein budget, grote impact 

Kenmerkend voor guerilla events is dat je met kleinere budgetten een groot bereik haalt. Een goed idee hoeft niet altijd duur te zijn. Dat er tegenwoordig al eens wat meer geld wordt tegenaan gesmeten heeft soms te maken met het gebruik van high tech snufjes zoals 3D-projecties, virtual reality, touch screens, ...

 

 

3. Verrassend en onconventioneel 

Dit zijn misschien wel de belangrijkste ingrediënten van een guerilla event. Kom onverwacht uit de hoek. Bedenk iets dat volledig losgerukt is uit de context, zowel qua timing als locatie. Zoiets als beach events in hartje winter, een sportwedstrijd in een winkelcentrum, een flashmob in het station of in de supermarkt,… Hoe onverwachter, hoe beter je publiek het onthoudt. 

 

 

4. Go viral 

Vergeet niet om een filmpje te maken van je evenement en dat op YouTube of Vimeo te zetten. Zo geef je je guerilla marketing event een tweede leven via social media. Is je evenement geslaagd en heeft het een leuk filmpje opgeleverd, dan delen mensen dat graag.

14-08-2016

Comments

Meld je hier aan om te reageren



Lees ook

Tevreden over je eventleverancier? Beloon hem met een 'Certificate of Excellence'Tevreden over je eventleverancier? Beloon hem met een 'Certificate of Excellence'
5 factoren om rekening mee te houden bij het kiezen van een datum voor je event5 factoren om rekening mee te houden bij het kiezen van een datum voor je event
Je event-community opbouwen in 5 praktische stappenJe event-community opbouwen in 5 praktische stappen
Advertenties

In de kijker

Neptunus

Neptunus

Dé specialist in tenten voor evenementen en demontabel bouwen.

Nieuwsbrief


Ontdek de nieuwsbrief

Nieuws

EVENTS - Kevin Van der StraetenBestel nu!

Weer

  • Vandaag
  • Morgen
  • Saturday
Meer weer

Vacatures

  1. 07-07Meertalig Project & Casting Manager (Tijdelijk)
    Agence C
    Antwerpen
  2. 04-07Project manager
    ExpoGlobal Group
    Antwerpen
  3. 30-06Account Manager Gent
    MaisonRouge
    Oost-Vlaanderen