In een badge zit meer dan je denkt

In een badge zit meer dan je denkt

Naambadges maken lijkt eenvoudig, maar is het dat wel? Hoe komt het dat we op evenementen nog vaak onleesbare badges zien? Of gasten zonder badge? Is het dan toch niet zo gemakkelijk als we denken. Enkele bedenkingen en tips.

 

Belangrijk bij naamplaatjes is, dat ze passen bij jouw evenement. Denk daarom van begin tot einde na over de juiste badge voor jouw evenement. Wie gaat ze dragen? Wie gaat ze lezen? Wat moet er op staan? Welke grootte heeft de ideale badge? Wel lettertype is het beste leesbaar? Hoe komt het logo van het bedrijf erop? Wat kost het in tijd en geld om kleur te drukken? Gebruik je lanyards of zelfklevende badges? Wie gaat ze uitdelen? Als je hier niet grondig over nadenkt, loop je het risico dat deelnemers je badge niet dragen of dat ze niet degelijk kunnen netwerken omdat cruciale informatie ontbreekt (naam, voornaam, functie, bedrijf,...).

 

Te veel

We weten allemaal wat er op een badge moet komen maar toch zie je vaak fouten. Meestal staat er te veel informatie op zodat ze niet leesbaar zijn. Denk maar aan de naamplaatjes met apps, barcodes, QR codes, logo's, ... Die moet je dan eerst doorlopen om dan eindelijk te vinden wat je zoekt: de naam van de persoon met wie je praat. En was dat niet het doel van een naamplaatje?

 

4 tips

  • Maak badges leesbaar. Let op het lettertype, kleur, achtergrond enz.
  • Badges komen best op de rechter revers van een vest. Omdat je je rechterhand gebruikt voor een handdruk, gaan je ogen automatisch naar de rechterschouder van de persoon met wie je handen schudt. En dan zie je direct de badge.
  • Zorg voor een voorraadje blanco naamplaatjes. Voor elke gast geldt: beter een geschreven badge dan geen badge. Zorgt dat de geschreven badges zoveel mogelijk lijken op de gedrukte en schrijf er dus even veel informatie op.
  • Denk aan het belangrijkste: de naam, lekker ouderwets vetgedrukt en leesbaar. 
Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Hoe medewerkers van verschillende bedrijfslocaties dichter bij elkaar brengen?

Hoe medewerkers van verschillende bedrijfslocaties dichter bij elkaar brengen?

Maak het inchecken bij je event een fluitje van een cent met onze ticketscan-app

Maak het inchecken bij je event een fluitje van een cent met onze ticketscan-app

Help jij het nieuwe boek voor de eventsector mee vormgeven?

Help jij het nieuwe boek voor de eventsector mee vormgeven?

Advertenties