Hoe je de ROI van je event bewijst



Hoe je de ROI van je event bewijst

Marketingafdelingen moeten steeds meer de return on investment van een evenement aantonen. Hoe kan je als evenementenbureau je klant hierbij helpen? SPRDLux Events heeft hiervoor een specifiek aanpak uitgewerkt en toont die ook aan met een voorbeeld: een bedrijfsevent bij Smurfit Kappa in Turnhout.  

 

De gouden raad van SPRDLux events: vertrek vanuit de missie, visie en Corporate Social Responsibility (CSR) van de klant en bepaal dan je doelstelling. Op basis van die input bepaal je een boodschap en creëer je een concept. Een evenement is de perfecte manier om je deelnemers mee te nemen in een verhaal en die boodschap over te brengen. Als je er in slaagt met je evenement een positieve emotie te creëren, associëren de deelnemers je merk of bedrijf met deze emotie. Dat toon je aan met een tevredenheidsenquête waarin je de items die je hebt bepaald in je doelstellingen, bevraagt.  

 

Dat deze marketinggerichte aanpak werkt, bewees SPRDLux Events met een evenement voor Smurfit Kappa Turnhout. De fabriek investeerde onlangs in de vernieuwing van het machinepark. De boodschap die het bedrijf met het evenement wilde overbrengen, luidde: de fabriek is in beweging.  

 

Het evenementenbureau creëerde het concept 'SKT in Motion' en zette hiermee de bezoekers aan mee te bewegen. Alle animatie en entertainment sloten aan op dit concept. De opslaghal van het bedrijf werd eventlocatie. Meer dan 1.000 gasten genoten van een hapje, drankje en de bewegingsvolle animatie voor jong en oud. Het evenementenbureau trok het concept door in heel het event en in de communicatie en behaalde zo moeiteloos de doelstelling. Klant én bezoekers genoten volop van de dag.  

 

Bij SPRDLux Events kan je terecht voor alle bedrijfsfeesten, productlanceringen, teambuildings, meetings, incentives,...


www.sprdlux.be

advertorial20-05-2014

Comments

Meld je hier aan om te reageren



Lees ook

5 manieren om last minute meer tickets te verkopen5 manieren om last minute meer tickets te verkopen
De 'customer journey' van je event begint al bij de registratieDe 'customer journey' van je event begint al bij de registratie
Wat elke eventorganisator over de twitter hashtag moet wetenWat elke eventorganisator over de twitter hashtag moet weten
Advertenties

In de kijker

Thermae Sports Merchtem

Thermae Sports Merchtem

Combineer inspanning met ontspanning bij Thermae Sports Merchtem.

Nieuwsbrief


Ontdek de nieuwsbrief

Nieuws

EVENTS - Kevin Van der StraetenBestel nu!

Weer

  • Vandaag
  • Morgen
  • Wednesday
Meer weer

Vacatures

  1. 22-10Bewakingsagent (m/v)
    Key4ce Security
    Oost-Vlaanderen
  2. 20-10Hulpverlener tijdens evenementen
    Ambulance Medical Service vzw
    Limburg
  3. 10-10Project Manager (m/v) BeerWalk
    Deadline Entertainment...
    Antwerpen