Impact van duurzame locaties



Impact van duurzame locaties

We hebben nu diverse mogelijkheden bekeken om je meetings te verduurzamen. Nadat we reizen, catering en afvalreductie van het lijstje hebben afgevinkt, is het nu tijd om de accommodaties onder de loep te nemen.

 

Helaas staan de meeste hotels en evenementenlocaties niet bekend om hun duurzaamheid. Vaak verbruiken ze grote hoeveelheden energie en grondstoffen en produceren ze tonnen afval.

 

Gelukkig zijn er steeds meer locaties die zich aansluiten bij de groene beweging en proberen hun invloed op het milieu te verkleinen. Veel hotels en congres- en vergaderaccommodaties zijn gecertificeerd met de Green Key Award. Dit houdt in dat ze effectieve maatregelen hebben genomen om water en energie te besparen en afvalproductie terug te dringen.

 

De invloed van locaties

De vervuilende invloed van hotels wordt hoofdzakelijk door drie factoren bepaald: energie, water en afval. Veel voorzieningen in locaties verbruiken meer water en energie dan die in een gemiddeld huishouden. Bovendien zullen veel gasten zich tijdens hun verblijf niet even zuinig gedragen als thuis. Ze hoeven immers de energie rekening niet zelf te betalen!

 

Evenementenlocaties produceren, volgens gangbare schattingen, een kilogram afval per gast, per dag. Verwerken van zo veel afval is zowel een probleem voor het milieu als een kostenfactor voor het hotel. Steeds meer locaties zoeken naar mogelijkheden voor afvalreductie.

 

Maak de groene keuze

Wees bij het plannen van een bijeenkomst of evenement zorgvuldig in je accommodatiekeuze.

 

 

Dit artikel maakt onderdeel uit van een uniek samenwerkingsproject tussen de vakmedia voor de congres- en evenementenbranche (Eventbranche.nl, Congreswereld.nl, eventplanner.nl /.be, Events.nl, QM, Meeting Magazine en GreaterVenues.com). Iedere 2 weken verschijnt op al deze platformen een artikel over duurzaam organiseren, aangeleverd door de Nederlandse afdeling van de Green Meetings Industry Council (GMIC).

11-11-2013

Comments

Meld je hier aan om te reageren

Adrieke de Kraker [MVO Factor]Mijn motto is dan ook: Be good & sell it! --> met heldere communicatie over duurzame locaties zorg je voor meer en nieuwe bezoekers en gasten voor jouw locatie. Met slim gebruik van social media kun je enthousiaste gasten het unieke duurzame verhaal van jouw locatie goed verder laten delen. Adrieke de Kraker | MVO Factor

2013-11-11 - 20:48u



Lees ook

Hoe kan je het gedrag van je bezoekers beïnvloeden?Hoe kan je het gedrag van je bezoekers beïnvloeden?
6 Nederlandse en 2 Belgische events in finale Bea World 20176 Nederlandse en 2 Belgische events in finale Bea World 2017
Versuz stijgt opnieuw sterk in lijst van beste clubs ter wereldVersuz stijgt opnieuw sterk in lijst van beste clubs ter wereld
Advertenties

In de kijker

Neptunus

Neptunus

Specialist in tenten voor evenementen en demontabel bouwen.

Nieuwsbrief


Ontdek de nieuwsbrief

Nieuws

EVENTS - Kevin Van der StraetenBestel nu!

Weer

  • Vandaag
  • Morgen
  • Saturday
Meer weer

Vacatures

  1. 10-10Project Manager (m/v) BeerWalk
    Deadline Entertainment...
    Antwerpen
  2. 06-10Accountmanager
    Arjan van Dijk bv
    Noord-Brabant
  3. 06-10Sales & Recruitment Devil
    Hels
    Oost-Vlaanderen