Eindejaarsfeesten weer populairder

Eindejaarsfeesten weer populairder

Naar verwachting organiseert 85% van de bedrijven dit jaar een eindejaarsfeest voor hun medewerkers. Nederland staat binnen Europa aan kop.

 

Dat blijkt uit onderzoek van uitzendbureau OfficeTeam. Van de ondervraagde werknemers beschouwt ruim eenderde het eindejaarsfeest als een blijk van waardering voor hun harde werk tijdens het afgelopen jaar. Ruim een kwart (28%) ziet het als een kans om met mensen te praten die ze doorgaans niet spreken. Volgens 13 procent is een dergelijk feest goed voor het moraal en slechts 6% ziet het als een kans om het senior management te ontmoeten.

 

Het onderzoek constateert ook dat een groter aantal Nederlanders dan vorig jaar er een probleem mee zou hebben als het feest wordt gecanceld. Vorig jaar toonde 33% van de werknemers geen begrip voor een annulering, maar dit jaar zou zelfs 40% hier niet van gediend zijn. Tegelijkertijd zijn er veel meer mensen dan vorig jaar die er absoluut niet mee zouden zitten als het feest niet doorgaat, 59% versus 33% vorig jaar.

 

Anita Hijmenberg, manager OfficeTeam stelt: "De Nederlandse economie laat weer een voorzichtige groei zien, dus ik merk ook dat veel mensen die ik spreek toch wel hopen dat ze dit jaar een blijk van waardering krijgen aan het einde van het jaar. Uit onderzoek blijkt ook dat 80% van de Nederlandse bedrijven weer plannen heeft om mensen aan te nemen, dus zittende werknemers verwachten in zo'n situatie dat er aandacht aan hen wordt besteed."

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Hoe vermijd je event clichés en bouw je een waardevol event?

Hoe vermijd je event clichés en bouw je een waardevol event?

Van ondergronds dineren tot logeren in de boomtoppen

Van ondergronds dineren tot logeren in de boomtoppen

Gratis festivals hebben het moeilijk door gestegen kosten: "Je kan het bijna niet rondkrijgen"

Gratis festivals hebben het moeilijk door gestegen kosten: "Je kan het bijna niet rondkrijgen"

Advertenties