Londen haalt Parijs in als populairste zakenreisbestemming

Londen haalt Parijs in als populairste zakenreisbestemming

Londen was in 2009 de meest aangevlogen bestemming van zakenreizigers in de Benelux.

 

De Britse hoofdstad neemt de kop van het klassement, gevolgd door Parijs en Frankfurt. Voor de bestemmingen buiten Europa is New York de nieuwe nummer 1 in de plaats van Dubai. Dat blijkt uit een rangschikking van BCD Travel. Deze specialist in zakenreismanagement constateerde in 2009 een forse groei van de verkoop van e-tickets voor treinreizen. Daarnaast was er bij de zakenreisbestemmingen buiten Europa een sterke vertegenwoordiging van de Golfstaten voor de Belgische reizigers en van de Aziatische staten voor de Nederlandse reizigers.

 

Er is rekening gehouden met het totaal aantal reservaties (lucht- en spoorverkeer) in België en Nederland in 2009. Londen en Parijs zijn met grote voorsprong de meest bezochte bestemmingen van de zakenreizigers uit de Benelux. De top 10 van zakelijke bestemmingen ziet er als volgt uit: Londen, Parijs, Frankfurt, München, Milaan, Kopenhagen, Zürich, Wenen, Madrid en Barcelona.

 

Wat betreft de reizen buiten Europa staat New York, een geliefde zakenstad voor Belgen en Nederlanders, dit jaar opnieuw aan de leiding - voor Dubai dat in 2008 op 1 stond. De top 3 van de bestemmingen, New York, Dubai en Singapore ligt erg dicht bij elkaar. De 10 bestemmingen buiten Europa zijn (in volgorde) New York, Dubai, Singapore, Istanbul, Moskou, Sjanghai, Hongkong, Beijing, Manilla en Johannesburg.

Bron: express.be

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Hoe vermijd je event clichés en bouw je een waardevol event?

Hoe vermijd je event clichés en bouw je een waardevol event?

Van ondergronds dineren tot logeren in de boomtoppen

Van ondergronds dineren tot logeren in de boomtoppen

Gratis festivals hebben het moeilijk door gestegen kosten: "Je kan het bijna niet rondkrijgen"

Gratis festivals hebben het moeilijk door gestegen kosten: "Je kan het bijna niet rondkrijgen"

Advertenties