Mariëlle van der Zouwen

Mariëlle van der Zouwen

Op zoek naar creativiteit, effectiviteit en interactie? Mariëlle ook. Altijd. Als Managing Director van Eventive, het Amsterdamse eventmarketingbureau voor de Benelux, sleutelt zij aan de strategie en conceptontwikkeling van klanten om zo hun marketingcommunicatiedoelstelling te bereiken.

Columns van Mariëlle van der Zouwen

3 belangrijkste trends in eventmarketing van dit moment

3 belangrijkste trends in eventmarketing van dit moment

Events worden steeds vaker strategischer ingezet als een volwaardig onderdeel van de marketing- en communicatiemix. Mooie ontwikkeling, alhoewel er met dat strategische denken ook een valkuil op de loer ligt.

Vijf trends en ontwikkelingen in live communicatie

Vijf trends en ontwikkelingen in live communicatie

Als je kijkt naar de ontwikkelingen in live communicatie gebeurt er van alles en tegelijkertijd niets nieuws. Het lijkt erop dat de trends die in de branche al een paar jaar spelen, nu steeds meer in de praktijk worden toegepast.

Hoe zet je een event in als contentgenerator? 3 tips

Hoe zet je een event in als contentgenerator? 3 tips

Wie regelmatig op evenementen rondloopt moet het ook zijn opgevallen: on- en offline communicatie wordt nog regelmatig los van elkaar gezien. Dat is gek, zeker als je je bedenkt dat een event toch ook voortkomt uit een bepaalde doelstelling.

Creativiteit in conceptontwikkeling: beyond the brainstorm

Creativiteit in conceptontwikkeling: beyond the brainstorm

Met een creatieve mindset verschil maken in marketingcommunicatieconcepten. Dat is in ieder geval niet brainstormen totdat je erbij neervalt. Het gaat verder dan brainstormen.

Extra creativiteit? Ga voor deze vier inspiratiebronnen

Extra creativiteit? Ga voor deze vier inspiratiebronnen

Spread the creativity. Waarom? Omdat je met een creatieve mindset meer bereikt, het verschil maakt en anderen raakt. Traditionele en conventionele formats springen niet in het oog en zorgen daarom niet meer voor een blijvende herinnering.

Eventmarketing: think about it

Eventmarketing: think about it

Toch af en toe weer die verbazing. Dat mensen een evenement zien als een doel op zich. Of dat er makkelijk over het doel heen wordt gestapt. Op de een of andere manier kriebelt het vaak om meteen in de organisatiemodus te schieten.

Eventmarketing: vijf tips voor het inzetten van je eigen medewerkers als concepttool

Eventmarketing: vijf tips voor het inzetten van je eigen medewerkers als concepttool

Om via eventmarketing resultaat te halen, draait het om een aantal vragen: hoe zorg je ervoor dat je eventconcept tot uiting komt, zodat het zijn doel dient? En hoe gaat jouw gekozen thema leven?

Creativiteit is een must

Creativiteit is een must

Ons dagelijks leven bestaat voor 95% uit logisch denken. Dat betekent dat we 5% overhouden om vooral niet logisch te denken (= creatief denkvermogen). En zou het niet mooi zijn daar een beroep op te doen wanneer jij dat nodig hebt?

Column: Upgrade jouw eventmarketing in 3 stappen

Column: Upgrade jouw eventmarketing in 3 stappen

Evenementen zijn een perfect middel om live met je doelgroep in contact te treden en je marketingcommunicatiedoelstelling te behalen. Maar hoe laat je het middel eventmarketing voor je werken?

7 tools om alles uit je evenement te halen

7 tools om alles uit je evenement te halen

Hoe haal je alles uit je evenement wat erin zit? Er zijn veel tools beschikbaar die je helpen het optimale uit je event te halen en daardoor direct een bijdrage leveren aan het resultaat.

Roadshow: Tips & Tricks

Roadshow: Tips & Tricks

Een roadshow levert veel voordelen op voor een klant en zijn relaties. Zo ga je met een roadshow naar de doelgroep toe, in plaats van dat zij naar jou of een van je leveranciers moeten komen om je product te bekijken.

Column: Bloed, zweet en tranen. Maar wat was nou de ROI?

Column: Bloed, zweet en tranen. Maar wat was nou de ROI?

Vaak wordt mij gevraagd wat de ROI van een evenement is. Een interessante vraag. En niet geheel onbelangrijk. Maar om die te kunnen beantwoorden ...

Column: Bad thinking

Column: Bad thinking

Als marketeer heb je vandaag de dag een fantastische baan. Zeker als je kiest voor een evenement als marketingmiddel. Dat betekent echter wel creatief zijn. Maar, hoe bedenk je nou iets echt verrassends?

Column: Beurzen hot or not: watskebeurt met deze vijf tips?

Column: Beurzen hot or not: watskebeurt met deze vijf tips?

Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: of beurzen nou hot of not zijn, daar zijn de meningen over verdeeld. Een flinke investering is het in ieder geval wel.

Column: Zo werkt een brainstormtechniek

Column: Zo werkt een brainstormtechniek

Van een Fiat 500 tot een stranddiner: zo werkt een brainstormtechniek. In veel brainstorms ben je met elkaar zo op dreef, dat de ideeën blijven komen. Maar er zijn ook wel eens sessies dat je niet in die flow zit. En wat dan?

Column: Brainstormsessies, daar komt toch niets uit

Column: Brainstormsessies, daar komt toch niets uit

Creativiteit is onze passie. De uitdaging om tot nog meer en betere ideeën te komen door 'out of the box' te denken. Maar doe dat maar eens. Van onze klanten horen we vaak dat het aan creativiteit in de organisatie ontbreekt...

Column: 10 tips om je publiek beter te bereiken

Column: 10 tips om je publiek beter te bereiken

Bij een goed zakelijk evenement draait het om communicatie en het overbrengen van een verhaal. Dat gaat echter niet zomaar. Er bestaan geen standaard checklists voor de invulling van dat verhaal.