Psychologie achter VIP events

Psychologie achter VIP events

Je houdt ervan of niet, maar evenementen trekken verschillende publieken aan. Afhankelijk van hun professioneel en maatschappelijk profiel, kun je je gasten in verschillende categorieën opdelen en hun registratie, betaling en aanwezigheidsprocessen vergemakkelijken.

 

Er is echter één specifieke categorie met een strategische laag. Dat is de VIP gast. Van investeerders en industry leaders, tot lokale ambtenaren en politiekers, de aanwezigheid van deze mensen zal je merk versterken en hopelijk meer waarde creëren voor de rest van de aanwezigen.

 

Maar meer nog, Very Important People kunnen een ander niveau van netwerken toevoegen aan je event. Dat kan leiden tot nieuwe projecten, middelen en oplossingen. Dat is waarom, in sommige gevallen, hun eventervaring anders moet zijn. Dit hoeft niet discriminerend te zijn versus de andere bezoekers. Het is net jouw job om elke gast een verheffende, spannende en positieve ervaring te bieden.

 

Je VIP gasten wil je waarschijnlijk ook wel een licht andere ervaring bieden. We horen je het al zeggen, "mijn job is net om hen belangrijk te laten voelen."


Dat is niet helemaal waar. De ego's van je VIP gasten hebben geen massage nodig, VIP gasten verwachten een op maat gemaakte ervaring die aansluit bij hun sociale, politieke en professionele status.


Ben je niet zeker wat we ...

Gratis verder lezen, dat kan!

Dit artikel is exclusief voor onze abonnees. Je las slechts een deel van het artikel. Abonneer je nu helemaal gratis om verder te lezen.

  • Een account is helemaal gratis
  • Je krijgt toegang tot exclusieve content
  • Je ontvangt onze tips, nieuws, ... in je mailbox

Lees ook

Advertenties

In de kijker

Nieuwsbrief

Nieuws

EVENTPLANNER - Kevin Van der Straeten Bestel nu!

Vacatures