Hoe zet je Facebook Live in voor jouw event?

Hoe zet je Facebook Live in voor jouw event?

Waarom zend je je evenement niet uit via Facebook Live? Dit is een bijzonder effectieve marketingstrategie waardoor je in één klap je bereik enorm uitbreidt door je fans gratis online access te bieden op paneldiscussies, ronde tafels of losse interviews. Vergeet even je plankenkoorts en ontdek hier hoe je het aanpakt.

 

Misschien vrees je wel dat online uitzendingen je fysieke bezoekersaantal naar beneden gaat halen. Ryan Holiday, een bekende marketeer schrijft dit erover in zijn boek ‘Perennial Seller: The Art of Making and Marketing Work That Lasts: ”TED conference video’s zijn gratis online te bekijken. Een TED Talk bijwonen kost ongeveer $ 10.000 en toch staan mensen in de rij te dringen voor tickets. Door iets gratis aan te bieden en door je virtuele gasten te laten aanvoelen dat ze echt deelnemen, verhoog je hun verlangen om op bezoek te komen bij het live-event.”

 

Maar hoe realiseer je dit? In plaats van een duur broadcastingteam in te huren en je zorgen te maken over de extra kosten, gebruik wat je voorhanden hebt.


In dit geval, trek gewoon je smartphone uit je zak (of vraag een teamlid om dat te doen), zet je telefoon op een tripod en druk op de opnameknop. Je event gaat live, duizenden bezoekers kunnen het online volgen.


Om zeker te zijn dat het een ...

Gratis verder lezen, dat kan!

Dit artikel is exclusief voor onze abonnees. Je las slechts een deel van het artikel. Abonneer je nu helemaal gratis om verder te lezen.

  • Een account is helemaal gratis
  • Je krijgt toegang tot exclusieve content
  • Je ontvangt onze tips, nieuws, ... in je mailbox

Lees ook

Advertenties

In de kijker

Nieuwsbrief

Nieuws

EVENTPLANNER - Kevin Van der Straeten Bestel nu!

Weer

  • Vandaag
  • Morgen
  • Wednesday
Meer weer

Vacatures