Hoe je met FOMO volle zalen trekt

Hoe je met FOMO volle zalen trekt

Al gehoord van FOMO of de 'Fear of Missing Out'? Dat is dat gevoel dat je krijgt als je denkt dat je iets heel belangrijks gaat missen. Als je als eventorganisator kan op inspelen op dat gevoel, is je broodje gebakken. Social media spelen hier een belangrijke rol.

 

Iedereen wil iets fantastisch, uniek of cool meemaken en deelt dat graag op zijn Snapchat, Instagram, Facebook of Twitter. Zo maak je indruk op je volgers, je inspireert hen of maakt hen zelfs een tikkeltje jaloers. Zij krijgen schrik dat ze iets belangrijks aan het missen zijn. Dat is nu precies de FOMO.

 

Voor een eventorganisator biedt die FOMO uitgelezen kansen. Als je dit concept meepakt van bij het begin van je evenement, levert dat gegarandeerd volle zalen op. We geven hier 5 handvaten om helemaal in te spelen op die FOMO.

 

  • Zorg ervoor dat je content wordt gedeeld
    Maak het je publiek gemakkelijk. Creëer zelf content die makkelijk kan worden gedeeld. Gebruik en promoot hashtags. Maak een aantrekkelijk en positief verhaal dat iedereen graag deelt. Als je vriend of collega geïnteresseerd is in die content, dan wil jij dat ook wel weten.  
     
  • Maak het sociale karakter van je evenement zichtbaar
    Toon op je website wie er al komt, wie al heeft ingeschreven of wie tickets kocht. Zorg dat de ...

Gratis verder lezen, dat kan!

Dit artikel is exclusief voor onze abonnees. Je las slechts een deel van het artikel. Abonneer je nu helemaal gratis om verder te lezen.

  • Een account is helemaal gratis
  • Je krijgt toegang tot exclusieve content
  • Je ontvangt onze tips, nieuws, ... in je mailbox

Cor Spronk
Just In Place, uw evenement online
Cor Spronk|25 May 2020

Wil u uw boodschap professioneel communiceren vanuit uw eigen omgeving? En tegelijkertijd een onbeperkt aantal mensen bereiken?

Dat kan met Just In Place!


Denk aan een seminar of collegetour, maar nu online. Aan een klantenmiddag, een sponsoravond met een spreker.

Maar ook een rondetafelgesprek, training of een productpresentatie.

Interactief met chatfunctie, polls, gebarentolk of vertaling.

De lay-out mogelijkheden zijn tevens onbegrensd, alsof u naar TV kijkt.


Informeren, inspireren, instrueren. Gewoon vanuit de plek waar u bent, Just In Place.


Hoe werkt het in hoofdlijnen?

1. Samen met u “bouwen” we een programma met script en alle benodigde ingrediënten.

2. Tijdens de productie houden wij de regie strak in ...

Lees meer

Like Comment

Lees ook

Advertenties

In de kijker

Nieuwsbrief

Nieuws

EVENTPLANNER - Kevin Van der Straeten Bestel nu!

Vacatures