Discotheken zijn passé

Discotheken zijn passé
Jongeren gaan steeds minder feesten in discotheken. Dat blijkt uit een onderzoek van Fuifpunt naar fuifgedrag in Vlaanderen. Privéfeesten zouden dan weer aan een opmars bezig zijn.

Discotheken blijken hun beste tijd gehad te hebben. Amper 12 procent van de ondervraagde jongeren brengt één bezoek per maand. De helft gaat zelfs helemaal nooit. "Ze zijn duur en houden al jaren vast aan het zelfde concept", legt Tom Palmaerts van jongerentrendbureau Trendwolves uit.

 

"Op privéfeestjes kun je je eigen ding doen", citeert de krant De Morgen doctorandus Yann De Mey (26). Discotheken vindt hij "geforceerde opsmuk, en veel te duur". De 16-jarige Anke Strubbe is nog te jong voor discotheken, maar kijkt er toch ook niet naar uit. "Veel duurder", vindt ze.

 

'Lekker rudimentair'

Maar toch blijkt uit het onderzoek van Fuifpunt, een initiatief van De Ambrassade vzw, in samenwerking met Vlaamse Jeugdraad, Karuur, Formaat, VVJ, KLJ en provincie Limburg, gaat maar liefst 96 procent van alle jongeren graagfeesten. 98 procent van de ondervraagden maakt liefst van al tijd vrij voor privéfeestjen.

 

Op café (95 procent) en naar festivals (93 procent) gaan, doen jongeren ook nog steeds regelmatig. Daarnaast blijven de aloude scouts- en chirofuiven ook populair. "Het concept blijft aanslaan omdat het lekker rudimentair is", stelt Palmaerts. Volgens hem moet het voor jongeren dan ook echt niet allemaal 'groter en blitser'.

Bron: De Standaard 10/06 via License2Publish

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Hoe medewerkers van verschillende bedrijfslocaties dichter bij elkaar brengen?

Hoe medewerkers van verschillende bedrijfslocaties dichter bij elkaar brengen?

Maak het inchecken bij je event een fluitje van een cent met onze ticketscan-app

Maak het inchecken bij je event een fluitje van een cent met onze ticketscan-app

Help jij het nieuwe boek voor de eventsector mee vormgeven?

Help jij het nieuwe boek voor de eventsector mee vormgeven?

Advertenties