Hoe pas je je eventstrategie aan om een wereldcrisis te overleven?

Hoe pas je je eventstrategie aan om een wereldcrisis te overleven?

Evenementen zijn verboden. Social distancing is de norm. Had jij dit ooit kunnen voorzien in je naarste dromen? Maar toch kwam de dag. Het toont ons hoe fragiel de eventsector is wanneer een crisis de hele wereld beroert.

 

Onverwachte dingen zijn natuurlijk geen uitzonderlijk fenomeen in onze sector. Sommigen disrupteren zelfs onze eventstrategie. Wanneer het een wereldwijde pandemie is of een economische crisis, moeten we echter snel in actie schieten. Veerkracht en vindingrijkheid zijn dan de enige elementen waar je op kunt terugvallen. 

 

Als er één ding is dat de pandemie ons leert, dan is het hoe onvoorbereid we zijn op onzekerheid, ook wel 'de zwarte zwaan' genoemd. Het was de beroemde finance professor en auteur Nassim Nicholas Taleb die dit begrip lanceerde. Volgens Taleb is een zwarte zwaan een onvoorspelbaar gebeurtenis die voorbijgaat aan wat we ons normaal kunnen inbeelden, en die ernstige consequenties heeft.

 

De vraag hier is: kunnen we ons voorbereiden op een zwarte zwaan? Kunnen we een eventstrategie ontwerpen die zelfs een wereldcrisis kan weerstaan? Als je kijkt naar de onmiddellijke reacties van zo veel bedrijven, eventorganisatoren en -leveranciers, dan kunnen we zeggen: ja, we kunnen een sterke eventstrategie ontwikkelen die kan werken, zelfs wanneer events verboden zijn. Met deze tips kun je aan de slag:

 


Tip #1: Focus niet alleen op lokale ...

Gratis verder lezen, dat kan!

Dit artikel is exclusief voor onze abonnees. Je las slechts een deel van het artikel. Abonneer je nu helemaal gratis om verder te lezen.

  • Een account is helemaal gratis
  • Je krijgt toegang tot exclusieve content
  • Je ontvangt onze tips, nieuws, ... in je mailbox

Lees ook

Advertenties

In de kijker

Nieuwsbrief

Nieuws

EVENTPLANNER - Kevin Van der Straeten Bestel nu!

Vacatures