Vermijd deze 6 fouten als je de pers uitnodigt op je event

Vermijd deze 6 fouten als je de pers uitnodigt op je event

Even een snelle vraag: wil je met je event liever verschijnen in de ochtendkrant of verkies je vermeld te worden in de social media posts van twee industry leaders?

 

We vermoeden dat je het niet erg vindt in de ochtendkrant te verschijnen. Je vindt het echter ook belangrijk om te kunnen connecteren met verschillende influencers die je event vernoemen bij hun volgers (aka jouw doelgroep).

 

Zowel de traditionele pers als de influencers zijn echte poortwachters naar jouw publiek. Deze poortwachters hebben de middelen en de kennis om jouw eventcontent te vertalen naar een emotioneel verhaal dat mensen bij de keel grijpt. Je connecties met old-school journalisten en new-school influencers zijn cruciaal als je je evenement wil promoten.

 

Dit is belangrijk: engageer zowel de traditionele als de nieuwe pers (online outlets, blogs, YouTube of social media influencers). Dit zorgt ervoor dat je event uiterst visibel is en verschijnt bij een breed publiek.

 

Deze fouten wil je liever niet maken en zullen zelfs je relaties met de media verzwakken:

 

 

Geen pers- of pr-strategie hebben

Het maakt niet uit of je eventteam klein of groot is, je kunt niet zonder een pers- en pr-strategie. Zelfs als je dat nog nooit hebt opgesteld, dan is nu het goede moment.


Wat moet zo een strategie allemaal ...

Gratis verder lezen, dat kan!

Dit artikel is exclusief voor onze abonnees. Je las slechts een deel van het artikel. Abonneer je nu helemaal gratis om verder te lezen.

  • Een account is helemaal gratis
  • Je krijgt toegang tot exclusieve content
  • Je ontvangt onze tips, nieuws, ... in je mailbox

Lees ook

Advertenties

In de kijker

Nieuwsbrief

Nieuws

EVENTPLANNER - Kevin Van der Straeten Bestel nu!

Vacatures