MICE Operations bv
MICE Operations: software van de toekomst
MICE Operations bv|
8 maart 2024

10 jaar geleden begon MICE Operations als een planningssysteem voor eventprofessionals en bracht daarmee de oplossing voor de problemen waar planners tegenaan liepen: onduidelijke communicatie en administratieve rompslomp. Inmiddels is MICE uitgegroeid naar een totaalpakket aan plannings- en salestools voor evenementenlocaties en horeca. Ze zijn een van de grootste spelers in Nederland en actief in acht verschillende landen. Dit jubileumjaar doen ze er nog een schepje bovenop: MICE is niet meer alleen de software van nu, maar ook van de toekomst met inzet van AI en revolutionaire offertes.


“Al vanaf het begin is het uitgangspunt van MICE dat we het leven van eventplanners makkelijker én leuker willen maken, met als doel meer rust in de tent. Zo kunnen de mensen in de branche doen waar ze blij van worden: focussen op hun gasten”, aldus algemeen directeur Dennis de Kort, die zelf jarenlang werkzaam was bij verschillende evenementenlocaties. “Ik ken de frustratie van het werken met Excel-sheets en het eindeloos bezig zijn met overdrachten. Ik dacht: dat moet toch efficiënter kunnen? Ik legde mijn idee neer bij een oude bekende met een goedlopend bedrijf in software ontwikkeling. En dat is inmiddels tien jaar geleden.”


De toekomst van de eventbranche

Die oude bekende is Timo van der Zanden, die zo enthousiast was dat hij direct instapte en nu dus mede-eigenaar is: “Niets leuker dan iets ontwikkelen dat écht mensen helpt. En dat blijkt ook: onze klanten zijn blij en enthousiast. We betrekken hen dan ook actief bij onze ontwikkelingen, want we blijven continu werken om MICE nog beter te maken. En dat betekent dat we vooruit kijken: hoe ziet de software van de toekomst eruit? Daarvoor kijken we natuurlijk naar de ontwikkelingen in de eventbranche én de toekomst van software.”


“We blijven kijken hoe we het werk van eventplanners nóg efficiënter en leuker kunnen maken, zodat ook de omzet verhoogd wordt”, vult De Kort aan. Daarom lanceren we de komende maanden twee nieuwe features. Met onze vernieuwde offertes blaas je iedere klant omver: interactieve offertes zorgen ervoor dat klanten online al een eerste indruk krijgen van de sfeer en beleving op de locatie zelf. Deze nieuwe manier van verkopen zorgt er gegarandeerd voor dat je offerte bovenop de stapel komt te liggen.”


“En dat zonder dat het de planner veel moeite kost”, aldus Van der Zanden. “Dat geldt ook voor onze andere nieuwe feature: natuurlijk zetten we AI in om het werk van de eventplanner nóg makkelijker te maken. Een e-mail of notitie zet je letterlijk met één klik om in een offerte. Hoe eenvoudig wil je het hebben? En zo staan er nog meer ontwikkelingen met AI op de agenda.”


Wie nu al enthousiast is over de nieuwe features moet nog éven geduld hebben: de komende weken worden de functies getest bij een aantal vaste klanten en vervolgens definitief uitgerold. Als eerste op de hoogte? Schrijf je in!

Like Reageer