Volgens de laatste enquête van Excel (23 december) zegt ruim 60% van de deelnemers dat netwerken de belangrijkste reden is dat ze evenementen bijwonen. Slechts 12% van de respondenten noemde 'mogelijkheden om te leren' als de belangrijkste reden om deel te nemen. Gesprekken kunnen dus van veel minder belang zijn dan veel organisatoren denken. 8% had betrekking op het ontmoeten ...
Lees meer
Volgens de laatste enquête van Excel (23 december) zegt ruim 60% van de deelnemers dat netwerken de belangrijkste reden is dat ze evenementen bijwonen. Slechts 12% van de respondenten noemde 'mogelijkheden om te leren' als de belangrijkste reden om deel te nemen. Gesprekken kunnen dus van veel minder belang zijn dan veel organisatoren denken. 8% had betrekking op het ontmoeten van bestaande zakenrelaties (wat valt eigenlijk onder het netwerkkamp? ...het 'ontmoetingskamp').
Persoonlijk netwerken is wat mensen willen. Om nieuwe kennissen te maken, bij te praten met collega's, kansen te verkennen en nieuwe zakelijke contacten te leggen. Om met leeftijdsgenoten te chatten en erachter te komen wat er aan de hand is. Om ideeën uit te testen en te zien hoe mensen reageren, en om met mensen om te gaan en te luisteren die misschien wel heel interessante gedachten of observaties hebben.
Veel online evenementen falen daar slecht in. Als uw evenement echter geen goede persoonlijke verbinding oplevert, is de bezoekerservaring op zijn best matig. De aanwezigen weten dit. Ze moeten er doorheen zitten.
En contact maken met anderen is net zo belangrijk voor interne bedrijfsevenementen. Ontmoet mensen van andere afdelingen, kantoren en regio's. Ontmoet collega’s, deel kennis en ideeën en leg nieuwe contacten. Mensen voelen zich veel meer betrokken, gewaardeerd en onderdeel van het grotere team als ze daadwerkelijk samen kunnen komen.
Dat online doen is enorm efficiënter en beter haalbaar dan proberen iedereen fysiek bij elkaar te krijgen, en een goede locatie waar mensen kunnen mixen en mengen levert een veel waardevollere ervaring op dan een groot videogesprek of een 'uitzending op mensen'-webinar.
Het recente onderzoek van Excel leverde nog enkele andere interessante bevindingen op.
"...uit ons onderzoek blijkt dat, hoewel de juiste omgeving voor netwerken kan worden geregeld, deze niet kan worden geforceerd. Het moet organisch aanvoelen en het ontwerp van de locatie is cruciaal. Een goed ontworpen locatie vergroot de kans op wat we 'gecureerde serendipiteit' hebben genoemd. – een schijnbaar toevallige ontmoeting met precies de juiste persoon of mensen om de doelstellingen van de organisatie te helpen bereiken."
Wij zijn het daar volledig mee eens!
Dat is precies de aanpak die wij hanteren bij het ontwerpen van een online locatie!
Het andere essentiële ingrediënt voor online netwerken is 'agency'. Dat mensen de controle krijgen over waar ze naartoe gaan, wie ze willen ontmoeten, en bij welke groepen ze besluiten zich aan te sluiten. Om op natuurlijke wijze de vrijheid te hebben om te netwerken.
Op een goede digitale locatie kun je zien waar iedereen is. Beweeg erover om te zien wie ze zijn. Klik om hun visitekaartje te bekijken. Zoek specifieke mensen in de deelnemerslijst en kom langs om ze te bekijken. Mensen voorstellen... je weet alles wat je doet op een normaal persoonlijk evenement... maar dan online!
Chat met de mensen aan uw tafel voordat een gesprek begint. Kom langs en zie de spreker na de sessie. Sluit je aan bij een discussiegroep of workshop. Bezoek de standen van de exposanten in de lunchpauze... dit alles en meer kunt u nu eenvoudig online aanleveren.
De belangrijkste ingrediënten voor online netwerken zijn dus:
1. Een persoonlijk evenement waar je iedereen kunt zien en met iedereen kunt spreken. Hoe natuurlijker, hoe beter.
2. Een geweldige omgeving, geoptimaliseerd en op maat gemaakt om de juiste gesprekken te stimuleren.
3. Gratis agentschap voor afgevaardigden. Het zijn geen nummers... geef ze kracht en laat ze genieten van het evenement.
Het is dus de moeite waard om de tijd te nemen om na te denken over wat de deelnemers en deelnemers eigenlijk willen. Het kan nogal anders zijn dan wat organisatoren van online evenementen soms denken.
Het is gemakkelijk om ons te laten meeslepen door wat we op evenementen willen communiceren.
Om het ene na het andere gesprek te blijven voeren en te denken dat we grote waarde leveren.
Om grote hoeveelheden gegevens te verzamelen om de zaken in de toekomst beter te kunnen sturen.
Maar het is belangrijk om te onthouden dat de evenementervaring ook van cruciaal belang is. Hoe mensen die het evenement bijwonen zich voelen, doet er echt toe... en er zijn maar een beperkt aantal opeenvolgende gesprekken met weinig interactie die de meeste mensen aankunnen.
Bij Telepresent zijn we gespecialiseerd in het online leveren van persoonlijke evenementen. We buigen technologie om te leveren wat er moet gebeuren, in plaats van een gebeurtenis te beperken tot wat een bepaald platform aankan. Onze volledige focus ligt op het verbeteren van de deelnemerservaring, wat ook leidt tot uitstekende resultaten voor organisatoren en sponsors van evenementen.
Meer informatie vindt u op: www.telepresent.online
Meld u aan voor onze nieuwsbrief voor het laatste online evenementnieuws, tips en trucs. https://mailchi.mp/telepresent/news
En alstublieft... de volgende keer dat u een online evenement plant... zet dan de deelnemersbril op.
Het kan een heel ander en enorm waardevol perspectief zijn.
Wat bezoekers vaak het liefst willen, is netwerken met andere mensen.
----------------------------------------
Over de auteur: Iain leidt Telepresent Ltd., gespecialiseerd in het leveren van online conferentie- en evenementenfaciliteiten. DM Iain voor meer informatie over hoe u echt effectieve online bijeenkomsten kunt organiseren om uw gemeenschap sterker te maken.
#events #netwerken #training #telepresent #eventprofs #virtualevent
en
Over 60% of delegates say networking is the number one reason they attend events, according to the latest survey by Excel (December 23). Only 12% of respondents put 'opportunities to learn' as the main reason for attending. So talks can be of much less importance than many organisers think. 8% was meeting existing business connections (which kind of falls into the networking camp? ...the 'meeting up' camp anyway).
In-person networking is what people want. To make new acquaintances, catch up with colleagues, explore opportunities and make new business connections. To chat with peers and find out what's going on. To test out ideas and see how people respond, and to engage with and listen to people who might have some really interesting thoughts or observations.
Many online events fail badly at this. However, if your event is not delivering proper in-person connection, the attendee experience is lacklustre at best. Attendees know this. They have to sit through it.
And connecting with others is just as vital for internal company events. Meet people from other departments, offices and regions. Catch up with colleagues, share knowledge and ideas, and make new contacts. People feel far more included, valued, and part of the larger team when they can actually get together.
Doing that online is hugely more efficient and deliverable than trying to get everyone together physically, and a proper venue where people can mix and mingle delivers a much more valuable experience than a massive video call or 'broadcast at people' webinar.
The recent study conducted by Excel had some other interesting findings.
"...our research suggests that while the right environment for networking can be arranged, it cannot be forced. It has to feel organic, and venue design is crucial. A well-designed venue increases the likelihood of what we have termed curated serendipity – a seemingly chance meeting with exactly the right person or people to help achieve organisational aims."
We could not agree more!
That's exactly the approach we take when designing an online venue!
The other vital ingredient to online networking is 'agency'. For people to be in control of where they go, who the choose to meet, what groups they decide to join. To have freedom to network naturally.
In a proper digital venue you can see where everyone is. Mouse over them to see who they are. Click to check out their business card. Locate specific people in the participants list and pop over to see them. Introduce people... you know all the things you do at a normal in-person event... but online!
Chat with the people at your table before a talk starts. Pop over and see the speaker after the session. Join a discussion group or workshop. Visit the exhibitor stands in the lunch break... all this and more is now easy to deliver online.
So the key ingredients to networking online are:
1. An in-person event where you can see everyone and speak with anyone. The more natural the better.
2. A great environment, optimised and tailored to stimulate the right conversations.
3. Free agency for delegates. They are not numbers... empower them and let them enjoy the event.
So, worth taking time to consider what delegate's and attendees actually want. It may be rather different from what online event organisers sometimes think.
It's easy to get carried away with what we want to communicate at events.
To lay on talk after talk and think we are delivering great value.
To gather reams of data to better nudge things in the future.
But it's important to remember the event experience is also key. How people attending the event feel really matters... and there are only so many back-to-back talks with little interaction that most people can handle.
At Telepresent we specialise in delivering in-person events online. We bend technology to deliver what needs to happen, rather than limit an event to what a particular platform can handle. Our complete focus is on enhancing the delegate experience, which also leads to outstanding results for event hosts and sponsors.
Find our more at: www.telepresent.online
Sign up to our newsletter for the latest on-line event news, tips and tricks. https://mailchi.mp/telepresent/news
And please... next time your planning an online event... put the delegate goggles on.
It can be a rather different and hugely valuable perspective.
Often, what attendees most want is to network with other people.
-------------------------------------------
About the author: Iain runs Telepresent Ltd. who specialise in delivering online conference and event facilities. DM Iain for more information on how to host really effective online gatherings to empower your community.
#events #networking #training #telepresent #eventprofs #virtualevent
Evenementenplanner buitengewoon!
Ik heb meerdere keren het genoegen gehad om Iain en zijn team bij TelePresent in te huren en elke keer ben ik aangenaam verrast door het serviceniveau dat ze leveren op het gebied van evenementenstrategie, ontwerp en uitvoering. Kan ze niet sterk genoeg aanbevelen.
bekijk origineel
enEvent Planner Extraordinaire!
I have had the pleasure of hiring Iain and his team at TelePresent on multiple occasions and every time I am pleasantly surprised by the level of service they deliver from event strategy, design and execution. Cannot recommend them highly enough.