Hoe vermijd je event clichés en bouw je een waardevol event?

Hoe vermijd je event clichés en bouw je een waardevol event?

Op een bepaald moment zijn we als eventorganisatoren trends gaan volgen. Dat is niet noodzakelijk erg want onze business verandert met de snelheid van het licht. Maar het vormt wel een risico dat we ten prooi vallen aan clichés en niet meer authentiek of creatief zijn.

 

Wat is een cliché? Clichés zijn meestal gebruiken, ideeën of elementen die te veel zijn ingezet en daardoor hun impact verliezen, saai of zelfs irritant worden.

 

Een klassiek voorbeeld uit onze industrie is rustige muziek draaien voor kennissessies. Eigenlijk is dat niet echt bedoeld voor dit soort evenementen, maar vele van ons gebruiken die techniek toch.

 

Ze lijken onschuldig, die clichés, maar je gasten voelen het aan alsof ze meespelen in de film Groundhog Day. De ‘by default’ manier van denken resulteert in het gebruik van clichés. Het verhindert je om echt creatief te zijn en waarde te creëren voor je gasten.

 

Als je verstrikt raakt in dezelfde dingen steeds op dezelfde manier doen tijdens verschillende evenementen - en je denkt dat dit de juiste manier van handelen is - zal je impact op je gasten verminderen. Om je niet in deze val te laten lopen, hebben we een lijstje gemaakt van clichés en hoe je ze kunt vermijden als je een evenement organiseert:

 

...

Gratis verder lezen, dat kan!

Dit artikel is exclusief voor onze abonnees. Je las slechts een deel van het artikel. Abonneer je nu helemaal gratis om verder te lezen.

  • Een account is helemaal gratis
  • Je krijgt toegang tot exclusieve content
  • Je ontvangt onze tips, nieuws, ... in je mailbox

Lees ook

Advertenties

In de kijker

Nieuwsbrief

Nieuws

EVENTPLANNER - Kevin Van der Straeten Bestel nu!

Vacatures