Hoe je eventstrategie linken met je sales doelstellingen?

Hoe je eventstrategie linken met je sales doelstellingen?

Evenementen zijn goudmijnen voor marketeers. Ze zijn impactvoller dan sociale media campagnes en meer direct dan wekelijkse blogs. Evenementen zijn optimale platformen om mensen en merken te connecteren op een waardevolle en transformatieve manier.

 

Ondernemer Kevin Van der Straeten zegt: "meer en meer gebruiken bedrijven evenementen als een belangrijk deel van hun communicatie- en marketingmix. Evenementen zijn een ideale communicatietool, die uniek persoonlijk contact mogelijk maakt met je doelgroep op een manier dat de ‘ervaring’ van je product of merk centraal staat. Dit geeft evenementen een belangrijke economische waarde."

 

Evenementen zijn krachtige en impactvolle marketing tools, ze veranderen de manier waarop merken zichzelf promoten. Een event helpt bedrijven en merken authentieker te interageren met hun doelgroepen. Maar als het evenement niet gealigneerd is met de sales van het bedrijf, of met de bedrijfsdoelen, dan zal het niet efficiënt zijn, en enkel een massief gat in het budget veroorzaken zonder dat er enige positieve return tegenover staat.

 

Daarom is het, als je een event plant met een marketing doel, cruciaal om een manier te vinden waardoor je je eventstrategie synchroniseert met je verkoopdoelstellingen. Hoe doe je dit? Check de volgende stappen. Die zullen je mening ...

Gratis verder lezen, dat kan!

Dit artikel is exclusief voor onze abonnees. Je las slechts een deel van het artikel. Abonneer je nu helemaal gratis om verder te lezen.

  • Een account is helemaal gratis
  • Je krijgt toegang tot exclusieve content
  • Je ontvangt onze tips, nieuws, ... in je mailbox

Lees ook

Advertenties

In de kijker

Nieuwsbrief

Nieuws

EVENTPLANNER - Kevin Van der Straeten Bestel nu!

Vacatures