Meeting trends in 2017

Meeting trends in 2017

De markt van meetings en events verandert snel. Ook locaties moeten mee met de trends: onconventioneel, beleving en multifunctioneel. Jaarbeurs in Utrecht deelt de meeting trends van 2017!

 

"Supernova, onderdeel van Jaarbeurs in Utrecht, geeft een nieuwe dimensie aan uw congres of event in een bijna buitenaardse ambiance. Met deze veelzijdige locatie heeft Jaarbeurs een kennisknooppunt gecreëerd waarin alles draait om verbinding en de juiste energie. Supernova is dé ontmoetingsplek van Nederland waar u kennis deelt en vermenigvuldigt." 

 

De meeting trends volgens Jaarbeurs:

 

 

Trend 1: Multi-inzetbare locaties

Gebouwen worden ontmoetingsplekken; leven, werken, recreëren en samenkomen vloeien in elkaar over. Zo is de TransitZone een krachtig voorbeeld van een ruimte waarin netwerken en ontmoeten centraal staan. Deze nieuwe wereld is op veel verschillende manieren in te zetten. Van diner en feestavond tot complete informatiemarkt.

 

 

Trend 2: Belevingslocaties

Locaties die de beleving in zich hebben zijn de toekomst. Of het nou gaat om inhoudelijke evenementen, netwerkevents of feestelijke evenementen, opdrachtgevers zijn op zoek naar locaties die beleving ademen. "Supernova is volledig ontwikkeld op basis van dit principe: bijzondere eyecatchers zorgen voor een herinnering, haakjes om gesprekken te starten, openstellen voor nieuwe perspectieven, verbinden en kennis lanceren."

 

Locaties moeten mee met de trends: interactie, effectiviteit, netwerken. "Media Plaza is een van de meest moderne en innovatieve congres- en vergaderlocaties in europa, die daar in slaagt. Het biedt 20 foyers en sessiezalen, miljoenen ledlampjes, innovatieve toepassingen en ultramoderne faciliteiten op het gebied van beeldprojectie, geluidseffecten en inrichting."

 

 

Trend 3: Connectiviteit en digitalisering

De digitalisering van online media neemt een steeds grotere plek in. Dit vraagt om slimme oplossingen en meer interactiemogelijkheden, juist op live evenementen. "De Polar beschikt over 4 schermen en een flexibel podium, zodat de 'content' altijd dicht bij de gast is. Met online registratie kunnen gasten effectiever aan elkaar gekoppeld worden."

 

Andere mogelijkheden die een optimale interactie stimuleren, zijn live streaming, stemsystemen en een twitterwall en natuurlijk de mogelijkheid om tussen de verschillende zalen te schakelen om zo een groter publiek te bereiken.

 

 

Trend 4: Effectiviteit op één

"Alles in Media Plaza is ingezet op het prikkelen van de zintuigen. Verrast worden om zo de maximale impact, het ultieme effect en concentratieniveau te bewerkstelligen." Goede voorbeelden van effecten die de zintuigen prikkelen zijn kleur, geur, temperatuur en natuurlijk licht.

 

Licht is een van de meest intensieve prikkels die kunnen worden ingezet om een bepaalde mind-set bij gasten te bereiken. Zo biedt een ruimte met warm licht comfort en zorgt een ruimte met koel licht voor een heuse adrenalinekick. "In Media Plaza is alles ingericht om door middel van het prikkelen van de zintuigen een zo groot mogelijk effect te bereiken."

 

 

Supernova en Media Plaza maken deel uit van Jaarbeurs in Utrecht. Locaties die zich onderscheiden door design, techniek en het gebruik van slimme tools die helpen bij het bereiken van de doelstelling van de opdrachtgever. Dat doet de locatie met een team van experts en adviseurs. Een absolute meerwaarde voor iedere opdrachtgever.

www.jaarbeurs.nl/meetingtrends
Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Hoe een kampvuur-gesprek organiseren?

Hoe een kampvuur-gesprek organiseren?

Oprichter cateringbedrijf Bevers & Bevers overleden

Oprichter cateringbedrijf Bevers & Bevers overleden

De Belgen zijn trots op hun evenementen, maar geraken er moeilijk

De Belgen zijn trots op hun evenementen, maar geraken er moeilijk

Advertenties