Verdwijn uit mijn inbox!



Verdwijn uit mijn inbox!

Ben je iedere ochtend druk bezig om een overvolle mailbox uit te kammen, terwijl je de berichten ertussenuit probeert te vissen die werkelijk van belang zijn? Zoek je steeds met moeite naar e-mails die belangrijk zijn of die inhoud bevatten wat écht gerelateerd is aan jouw werk?

 

Voordat je het weet, heb je 15 minuten van je ochtend verspild, die je ook productiever had kunnen besteden. Bijvoorbeeld aan het zetten van een lekkere kop koffie.

 

De tijd van zinloze e-mailmarketing moet afgelopen zijn! We zijn de inboxen die uitpuilen van 'spam' of massamails allemaal meer dan zat. Het is tijd om voor eens en voor altijd af te zijn van de slechte e-mailgewoonten. Event planners moeten goed nadenken over de e-mails die ze verzenden voor hun events. Maak je de juiste beslissingen betreft content? En naar wie verzend je het? Komt het bij de juiste mensen terecht?

 

Hoe ga je slechte e-mailmarketing te lijf? Ten eerste moet je toegeven dat je een probleem hebt. Dan ga je de specifieke punten aanpakken. Ten slotte neem je de noodzakelijke maatregelen om de gevolgen op te lossen. Ga eens voor jezelf na of je je schuldig maakt aan deze vier e-mailmarketinggewoonten.

 

Geen Marketing Automation Tool

Laten we beginnen met deze, omdat dit waarschijnlijk de belangrijkste is. Als je nog steeds Excel mail merges gebruikt om e-mails te verzenden of handmatig e-mailadressen invult, stop daar dan onmiddellijk mee. Het is 2015 en we hebben een overdaad aan technologie tot onze beschikking, dus waarom zou je dit proces moeilijker maken dan noodzakelijk is? Er zijn tal van e-mailmarketingtools op de markt zoals Silverpop, Marketo of Hubspot, maar mensen aarzelen nog om aan de slag te gaan. Dat komt hoofdzakelijk doordat mensen denken dat ze als een robot klinken als ze deze tools gebruiken, terwijl dat niet het geval is. Met marketing automation tools kun je een andere marketingaanpak gebruiken, waarbij je een proces van te voren opzet, om de efficiëntie te verhogen en tijd te besparen op de lange termijn.

 

Bekijk het zo: zou het niet geweldig zijn om te kunnen zien waar de bezoekers op je site hebben geklikt of om te zien wat ze gedownload hebben? Als je weet wat ze leuk vinden, kun je ze e-mailcommunicatie naar ze verzenden die gericht is op hun grootste interesses. Zo heb je een grotere kans om van die persoon een volger te maken en zorg je ervoor dat ze daadwerkelijk je e-mail lezen!

 

Ongerichte berichten

Als we het dan toch over marketing automation tools hebben om je e-mails nauwkeuriger te maken; ONGERICHTE e-mails zijn vreselijk. Verstuur me geen berichten en e-mails waarin je me herinnert om me te registreren voor je event, terwijl ik dat al een maand geleden heb gedaan! Dit is waar de verbindingen tussen je eventmanagementsoftware en je marketing automation tool van pas zullen komen. Met etouches' verbinding met Silverpop, kunnen gebruikers van beide platforms de eReg module direct met hun Silverpop marketingcampagnes koppelen. Met andere woorden: nooit meer e-mails verzenden als iemand zich al heeft geregistreerd. Die persoon zal automatisch naar een andere marketingfunnel worden verplaatst.

 

Foute onderwerpregels

'Sex sells', maar die vlieger gaat niet op voor e-mailcampagnes rond een event. Als het gaat om de eventbranche, houden mensen van de shockfactor. Je moet ervoor zorgen dat je onderwerpregels prikkelend of choquerend zijn. Dat het onderwerp de mensen uitdaagt om de e-mail te openen. Het ergste wat je kan doen is een e-mail versturen met een algemene titel als: 'Kom ook naar XXXX'. Tenzij je de meest belachelijke shownaam in de wereld hebt, zullen mensen je e-mail meteen deleten, als ze niet weten wie je bent. Bedenk iets creatiefs!

 

"etouches is recentelijk genomineerd voor een publieksprijs en we wilden dat onze klanten zouden stemmen. In plaats van dat we een e-mail verstuurden met het onderwerp 'Stem op etouches', besloten we onze klant directer aan te spreken: 'Eventninja's Verenig U!' (We noemen onze klanten eventninja's) Daarmee hadden we één van de hoogste 'open-and-click-rates' van al onze e-mails."

 

Geen Call to Action (CTA)

Het hele punt van een e-mail is om mensen zo ver te krijgen dat ze iets gaan doen. Of het nu is dat ze zich inschrijven voor je event, een whitepaper te downloaden of een demo op te zetten, je hebt een doel nodig. Mensen zullen niet proactief naar je website of je inschrijfpagina gaan alleen omdat jij ze een e-mail hebt gestuurd. Je hebt links nodig die ervoor zorgen dat ze meer willen weten. Zorg er in ieder geval voor dat je niet te veel links of berichten in je e-mail hebt. Dat kan mensen verwarren en dan zullen ze misschien niet doen wat je van ze verlangt, bijvoorbeeld zich inschrijven voor je event.

 

Als je valkuilen hierboven weet te vermijden en maatregelen neemt om je e-mails persoonlijker en overtuigender te maken, dan zul je in de aanloop van je volgende event geen problemen moeten hebben. Zorg er in ieder geval voor dat je de technologie inzet om je ermee te helpen!

 

Ga naar de etouches' website voor meer informatie over hun e-mail marketing tool.

advertorial06-03-2015

Comments

Meld je hier aan om te reageren



Lees ook

Hoe ontdek je de voorkeuren van je bezoekers?Hoe ontdek je de voorkeuren van je bezoekers?
Amazon wil concert tickets verkopenAmazon wil concert tickets verkopen
Één en al duurzaamheid op de GitannekesfoorÉén en al duurzaamheid op de Gitannekesfoor
Advertenties

In de kijker

Reviews

Reviews

3 redenen om nu eventlocaties, cateraars, ... te reviewen.

Nieuwsbrief


Ontdek de nieuwsbrief

Nieuws

EVENTS - Kevin Van der StraetenBestel nu!

Weer

  • Vandaag
  • Morgen
  • Sunday
Meer weer

Vacatures

  1. 11-08Project Coordinator (m/v)
    Event Flooring Services
    Antwerpen
  2. 04-07Project manager
    ExpoGlobal Group
    Antwerpen
  3. 30-06Account Manager Gent
    MaisonRouge
    Oost-Vlaanderen