3 redenen waarom bezoekers je website meteen verlaten

3 redenen waarom bezoekers je website meteen verlaten

Wetenschappelijk onderzoek heeft het zwart op wit bewezen: binnen 10 seconden beslissen bezoekers of ze op een website blijven of niet.

 

Meer nog, een zeer groot gedeelte van de bezoekers verlaat binnen 10 seconden een site, terwijl slechts een heel klein gedeelte (minder dan 5%) langer dan 2 minuten op een site blijft.

 

Er is dus heel weinig tijd om bezoekers op je website te overtuigen. Dit betekent dat het meteen duidelijk moet zijn waar je website over gaat en vooral wat de meerwaarde is voor de bezoeker. Bezoekers moeten binnen 10 seconden weten waar je webpagina over gaat.

 

Helaas zondigen heel wat websites, ook in de eventbranche, tegen deze elementaire regel en jagen dus bezoekers weg in plaats van ze aan te trekken. Hierbij de 3 belangrijkste valkuilen die je zeker moet vermijden:

 

1. Onduidelijke informatie

Surfers hebben weinig tot geen geduld. Als ze op je website niet binnen enkele seconden vinden wat ze zoeken, gaan ze meteen terug naar Google of eventplanner.be /.nl en zoeken verder, waarschijnlijk bij een van je concurrenten. Het doel van je website moet dus in één oogopslag duidelijk zijn. Je site moet direct het antwoord geven op de vraag die elke bezoeker zich stelt: "Waar gaat dit over?"

 

Overladen sites, met drukke lay-out, ellenlange tekst, ingewikkelde animaties en onduidelijke boodschap brengen de bezoeker in de war. Gevolg: we zoeken verder. Denk dus goed na welke informatie je op je website en zeker op de homepage zet. Zorg er voor dat het meteen duidelijk en kristalhelder is waar je website over gaat en wat deze te bieden heeft voor de bezoeker.  

 

2. Slechte navigatie

Eenmaal je de aandacht hebt van de bezoeker is het ook belangrijk dat het duidelijk is wat de volgende stappen zijn. Niets is zo vervelend als je een website met verwarrende of onduidelijke navigatie waarbij je niet weet waar je moet klikken. Vermijd dat de bezoeker eerst een zoektocht moet beginnen om bijvoorbeeld informatie aan te vragen of je contactgegevens te vinden. Een onduidelijke navigatie leidt tot irritatie. Zorg dus voor een duidelijke menubalk met heldere links en uitnodigende actieknoppen.  

 

3. Gebrek aan vertrouwen

Een website moet vertrouwen uitstralen. Zeker als je als merk nog niet bekend bent, zal je bezoekers moeten overtuigen van je degelijkheid en kwaliteiten. Online vertrouwen is cruciaal. Je wil als bezoeker immers overtuigd zijn dat je de juiste keuze maakt. Zorg dus voor een professionele uitstraling en openheid door bijvoorbeeld duidelijk je contactgegevens te vermelden. Zo weten bezoekers dat ze iemand van vlees en bloed kunnen contacteren die hen kan te woord staan in plaats van een onpersoonlijke webpagina.  

 

Geef daarnaast voldoende informatie. Hoe meer informatie je aanbiedt, hoe meer vertrouwen je bezoekers in je producten en diensten krijgen.  

 

In onderstaande video bespreekt internet marketing expert Lieven Buyse aan de hand van 16 concrete voorbeelden wat je kunt doen om meer bezoekers op je website te houden. Je krijgt er een antwoord hoe je meteen de aandacht trekt van de bezoeker en concrete tips om de 3 belangrijkste valkuilen te vermijden.

 

 

 Aanbieding: eventplanner.PRO leden krijgen een stevige korting op alle Expert Academy open-trainingen!

www.expertacademy.be/nl/opleidingen/sales_marketing/internet_marketing-47-58

Bron: Expert Academy

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Hoe vermijd je event clichés en bouw je een waardevol event?

Hoe vermijd je event clichés en bouw je een waardevol event?

Van ondergronds dineren tot logeren in de boomtoppen

Van ondergronds dineren tot logeren in de boomtoppen

Gratis festivals hebben het moeilijk door gestegen kosten: "Je kan het bijna niet rondkrijgen"

Gratis festivals hebben het moeilijk door gestegen kosten: "Je kan het bijna niet rondkrijgen"

Advertenties