KBC zet ondanks crisis sponsordeals door

KBC zet ondanks crisis sponsordeals door

De Belgische bankverzekeraar KBC blijft ondanks de malaise in de bancaire wereld zijn sponsordeals trouw.

 

In de afgelopen maanden was KBC aanwezig op menig festival en beurs. Na enkele sombere kwartalen wist KBC in het tweede kwartaal van 2009 een positief resultaat te boeken.

 

De afdeling Nationale Sponsoring binnen KBC beheert de drie groepen sportevenementen, culturele evenementen en andere evenementen zoals beursdeelnamen. Luc Renders, hoofd jongerensponsoring en events bij KBC, verklaart dat de afdeling bij concrete projecten wordt aangestuurd door de marketingafdeling. De door KBC gesponsorde evenementen verpulverden in het afgelopen half jaar alle bezoekersrecords. De lijst bevat onder meer de Ronde van Vlaanderen, Rock Werchter en Theater aan Zee.

 

Koen Peeters, hoofd van de sponsoringdienst, ziet er bij sponsordeals op toe dat alle partijen baat hebben bij de samenwerking. Wellicht zijn er banken die meer geld overhebben voor een deal, maar hij betwijfelt of ze ook zoveel meerwaarde kunnen creëren als KBC. De bankverzekeraar trekt alle communicatieregisters open: affiches in de banken, berichten op de afschriften, e-mails en advertenties op terminals.

Bron: express.be

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Hoe vermijd je event clichés en bouw je een waardevol event?

Hoe vermijd je event clichés en bouw je een waardevol event?

Van ondergronds dineren tot logeren in de boomtoppen

Van ondergronds dineren tot logeren in de boomtoppen

Gratis festivals hebben het moeilijk door gestegen kosten: "Je kan het bijna niet rondkrijgen"

Gratis festivals hebben het moeilijk door gestegen kosten: "Je kan het bijna niet rondkrijgen"

Advertenties