The Fat Lady en MediaMixer, twee toonaangevende contentbureaus, bundelen hun krachten onder de naam North by Northwest. De nieuwe groep wordt de grootste contentspeler in België.
In een steeds complexer communicatielandschap wil North by Northwest merken en bedrijven helpen navigeren tussen strategie en creatie, tussen data en emotie, tussen vandaag en morgen.
The Fat Lady en MediaMixer, twee complementaire contentbedrijven, bundelen nu de krachten in een nieuwe contentgroep: North by Northwest met 75 ervaren communicatiespecialisten, een jaaromzet van 13 miljoen euro en vestigingen in Antwerpen en in Gent. De nieuwe groep biedt een breed palet aan services, met schaal in de breedte (meer disciplines, meer capaciteit) én in de diepte (experten die via shared services worden ingezet).
The Fat Lady is een Gents strategisch contentbureau dat merken helpt om langetermijnwaarde te creëren door content slim in te zetten. MediaMixer brengt zijn expertise op vlak van corporate communicatie, events en audiovisuele storytelling in.
De twee bureaus werken b2b voor grote bedrijven en organisaties als VRT, imec, Greenyard, de UGent, Telenet, Unilin, Takeda, Eneco en Lantis.
North by Northwest creëert helderheid en impact
Koen Denolf: "De naam is een knipoog naar de iconische Hitchcock-film. In de film zoekt een reclameman (de grote Cary Grant) zich een weg in de chaos en de verwarring. We merken dat merken vandaag verdwalen in een doolhof aan kanalen en boodschappen. Ze zoeken helderheid en impact. In die overvloed willen wij als contentbureau een kompas zijn, een gids die hen op de juiste koers brengt en houdt. Ons streven is om content doelgericht in te zetten, met focus op impact en ROI."

Alle communicatie beter op elkaar afgesteld
Vandaag werken veel bedrijven nog versnipperd: verschillende afdelingen schakelen met verschillende bureaus, wat leidt tot gefragmenteerde communicatie over steeds meer kanalen.
North by Northwest breekt die silo's open en stemt alle communicatie naadloos op elkaar af, over kanalen, doelgroepen en formats heen. De groep realiseert zo creatieve contentcampagnes en lost inhoudelijke corporate vraagstukken op.
Antoon Theunissen: "De rode draad tussen The Fat Lady en MediaMixer is content en storytelling. Het is geen toeval dat we de mosterd voor de naam van onze nieuwe groep bij zo’n legendarische film halen. We willen intrigerende en impactvolle verhalen vertellen. Verhalen die niet dienen om oppervlakkige algoritmes te pleasen, maar die relevant zijn en echt raken. North by Northwest brengt het beste van twee werelden samen. Zo genieten alle klanten van The Fat Lady en MediaMixer van de versterkte strategische denk- én uitvoeringskracht."

Gecombineerde expertise en een grotere capaciteit
The Fat Lady en MediaMixer blijven opereren als zelfstandige bureaus, elk met hun eigen expertise. Dit kan gaan van strategische contenttrajecten tot pure productie en executie van sterk inhoudelijke events, audiovisuele producties, magazines, ...
De nieuwe groep zal shared services opzetten rond data, strategie, accountmanagement, technologie zoals AI,… Klanten kunnen binnen North by Northwest rekenen op geïntegreerde diensten, gecombineerde expertise en een grotere capaciteit.
Tom Bellens: "Merken hebben meer dan ooit nood aan een onderscheidend en memorabel verhaal. Maar communicatiebudgetten staan onder druk en bedrijven moeten steeds sneller schakelen in een complex en hoogtechnologisch communicatielandschap. Organisaties willen dus de beste experten in een pak deelgebieden, én ze zoeken tegelijkertijd een partner in crime die zorgt voor continuïteit en consistentie."
Contentindustrie van de toekomst
Bij North by Northwest zit innovatie ingebakken in de werking. Technologie – en zeker artificiële intelligentie – is een volwaardige component in hoe beide bureaus klanten ondersteunen. Dagelijks worden AI-tools ingezet in beide bureaus om processen te versnellen, creatie te verrijken en strategisch werk te versterken. Denk aan hybride videoproducties met AI-gegenereerde beelden, geautomatiseerde samenvattingen van interviews, of slimme contentanalyse.
North by Northwest gebruikt technologie als hefboom, maar positioneert zich bovenal als kompas waarbij menselijke visie essentieel is. De groep is een gids die klanten helpt om met nieuwe tools hun verhaal nog scherper, consistenter en doeltreffender te vertellen – nu en in de toekomst.
Groeiambities in Benelux en Frankrijk
De nieuwe groep heeft stevige ambities om de komende jaren verder te groeien in de Benelux en in Frankrijk, zowel in de breedte als in de diepte. Die groeiambitie vertaalt zich vandaag al in concrete vacatures waaronder account- en projectmanagers, en digital marketeers. Met deze openstaande functies wil de groep haar capaciteit versterken en verder bouwen aan een geïntegreerd team dat merken in de hele breedte kan begeleiden.
North by Northwest wil de industrie van de toekomst mee richting geven.