Sustainability in events: hoe past de Jaarbeurs dat toe?

Sustainability in events: hoe past de Jaarbeurs dat toe?

Bedrijven zijn zich steeds bewuster van het belang van duurzaam ondernemen en dat zien zij graag terug in de evenementen die zij organiseren. 


De Jaarbeurs ziet die trend ook en staat daar volledig achter. "Als duurzaamheid onderdeel is van je strategisch plan, kies je voor een event-locatie die hetzelfde gevoel omarmt", aldus Niek Krebbers - Salesmanager Gast Events Jaarbeurs.


"De Jaarbeurs gelooft in een wereld waar we zorgvuldig omgaan met elkaar en onze omgeving. In ons werk streven we altijd naar de perfecte balans tussen mens, milieu en maatschappij. Wij voelen ons maatschappelijk betrokken, zijn ons bewust van onze omgeving en de impact die wij op de toekomst hebben. Hoe we dat in de praktijk toepassen lees je hieronder."



Een logische keuze voor het stimuleren van reizen met het ov

Vervoer maakt een groot deel uit van de milieu-impact van een evenement. "Wat dat betreft is de keuze voor de Jaarbeurs als locatie meteen een klimaatklapper: door de centrale ligging, vlak naast station Utrecht Centraal, is het openbaar vervoer voor het merendeel van de bezoekers een gemakkelijke en logische keuze."



Duurzamere alternatieven in de webshop

"In onze webshop voor exposanten en organisatoren is bij elke keuze duidelijk aangegeven wat de duurzamere opties zijn. Bij de standbouw levert het gebruik van herbruikbare materialen in plaats van bewerkt hout bijvoorbeeld een enorme milieuwinst en afvalbesparing op. Kies bij horeca voor meer plantaardige alternatieven. Of overweeg meubilair gemaakt van plastic uit de Utrechtse gracht."



Nieuwe mogelijkheden van de Jaarbeurs App 

De nieuwe Jaarbeurs App (ontwikkeld in samenwerking met Samsung) is een effectief alternatief voor een gedrukte plattegrond: via de app zie je altijd precies waar in de Jaarbeurs je bent, en via welke route je het gemakkelijkst op de locatie komt waar je wilt zijn. Exposanten zullen in de toekomst ook via de app informatie met bezoekers kunnen delen: minder papier, méér toegevoegde waarde.



Golden label van Green Key

Jaarbeurs voert al vijf jaar het Golden label van Green Key, het internationale keurmerk voor duurzame bedrijven. Behalve aan de verplichte normen voldoen we ook aan optionele normen, bijvoorbeeld op het gebied van eten en drinken, energie en reiniging.

 

Meer weten over de inspanningen en partnerships die de Jaarbeurs aangaat om samen te gaan voor een duurzamere wereld? Kijk op:

www.jaarbeurs.nl/nl/duurzaamheid-innovatie
Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Hoe een kampvuur-gesprek organiseren?

Hoe een kampvuur-gesprek organiseren?

Oprichter cateringbedrijf Bevers & Bevers overleden

Oprichter cateringbedrijf Bevers & Bevers overleden

De Belgen zijn trots op hun evenementen, maar geraken er moeilijk

De Belgen zijn trots op hun evenementen, maar geraken er moeilijk

Advertenties